Polismuseet söker polisstudenter för extrajobb

Polisstudenter håller visning.png
polisstudent i reception.jpeg
1170x780, polisstudenter håller barnavdelning.png

Är du redo för ett större extrajobb?

Polismuseet ligger på Gärdet i Stockholm, och är ett populärt museum för polis-, samhälls- och historieintresserade. Museet är en del av Polismyndigheten. Vårt uppdrag är att berätta om polisens historia men också om hur det är att jobba som polis och om polisens viktiga roll i samhället idag. Sedan starten 2007 har närmare 50 polisstudenter jobbat extra hos oss på helger och lov, till besökarnas stora glädje. Kanske vill du bli en av oss?

Beskrivning av tjänsten

Att jobba på Polismuseet som polisstudent är ett viktigt, socialt och spännande extrajobb. Du arbetar i uniform och får möta både barn och vuxna som är nyfikna på polisyrket. I en kortare visning för barn får du på ett enkelt sätt berätta om vad polisen arbetar med och bland annat visa den utrustning polisen har i sitt bälte. Du kommer även att arbeta i receptionen och i museets butik. Vårt mål är att ge besökarna ett fint besök med god service. Därför ser vi att du:

• Är positiv och har lätt för att ta kontakt med besökarna
  • Har mycket god serviceförmåga
  • Är en lagspelare med god samarbetsförmåga som kan rycka in där det behövs.

Om tjänsten

Vi ser att du arbetar hos oss varannan helg, lördag och söndag, arbetstiden är 10.45-17.15. Om möjligt får du gärna även arbeta skollov, som sportlov, påsklov och höstlov.

Sommarjobb juni - augusti

Under sommarmånaderna juni-augusti behöver vi personal som kan arbeta fem dagar i veckan. Arbetstiden kan då vara förlagt till både helger och veckodagar med start i mitten på juni till mitten av augusti.

Mejla din ansökan med CV och personligt brev till polismuseet@polisen.se. Skriv gärna i mejlet om du även kan jobba i sommar.